مجله کایان

اپل بر روی یک آیفون تمام شیشه ای کار می‌کند!

news 12

[toc]

اپل هر سال اختراعاتی را برای انواع دستگاه‌ها و لوازم جانبی در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) به ثبت می‌رساند. اگرچه اکثر این ابداعات در نهایت به عنوان یک محصول تجاری وارد بازار نمی‌شوند، اما اپل برخی از ویژگی‌های ثبت شده را در محصولات خود ادغام می‌کند. حال، بر اساس جدیدترین پتنت یا همان ثبت اختراعی که از سوی اپل ارائه شده، احتمالاً در آینده شاهد عرضه یک آیفون تمام شیشه‌ای خواهیم بود! با دیجی رو همراه باشید.

اپل این پتنت خود را با عنوان «دستگاه الکترونیکی با محفظه شیشه‌ای» در USPTO به ثبت رسانده و مشخصات چنین آیفونی را توضیح داده است. این پتنت که اولین بار توسط Patently Apple مشاهده شده، شامل جزئیاتی درباره یک گوشی هوشمند با محفظه‌ها و قاب‌های شیشه‌ای شش طرفه است.

news 41

اپل در این پتنت توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان شیشه را خم کرده، بر روی هم قرار داد و یا به شکل مخروطی تا کرد تا در نهایت یک آیفون تمام شیشه‌ای با فضای کافی برای تعبیه قطعات داخلی ساخته شود. این شرکت همچنین در توضیحات خود اشاره کرده که می‌توان از سطوح شیشه‌ای با بافت متفاوت استفاده کرده و قسمت‌های قابل لمس و تعامل را از سایر بخش‌های بدنه متمایز کرد.

digiro.ir 474

اپل به نحوه دسترسی به اجزای داخلی (احتمالاً برای مقاصد تعمیراتی) نیز اشاره کرده و علاوه بر این، در تعدادی تصویر نشان داده که چگونه سیستم عامل و عناصر رابط کاربری می‌توانند به صورت پویا و با توجه به نحوه نگه داشتن گوشی هوشمند توسط کاربر، تغییر موقعیت داده و به شیوه‌ای مناسب نمایش داده شوند. البته، اپل بدنه شیشه‌ای را تنها برای گوشی‌های آیفون منحصر نکرده و بر این واقعیت تاکید دارد که می‌توان این فناوری را به سایر محصولات مانند ساعت اپل واچ و رایانه‌های مک پرو گسترش داد.

news 44

بنابراین، در صورتی که اپل مشغول کار بر روی چنین پروژه‌ای باشد، در آینده می‌توانیم شاهد ساخت آیفون تاشو یا یک آیفون با طراحی شیشه‌ای با صفحه نمایشی که در تمام بدنه گسترش یافته، باشیم. با این حال، از آنجایی که این ایده هنوز در حد ثبت اختراع است، انتظار نداریم چنین اتفاقی به این زودی‌ها رخ دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *